Franšiziranje je poslovni model koji omogućuje poduzetnicima širenje svog poslovanja kroz mrežu franšiznih jedinica. Kako bi se posao uspješno franšizirao, ključno je standardizirati određene elemente poslovanja. U ovom blog postu, istaknut ćemo 3 ključna elementa koja je potrebno standardizirati kako bi se postigao uspjeh u franšiziranju.
-
Poslovni procesi i postupci: Prvi ključni element koji treba standardizirati su poslovni procesi i postupci. To uključuje definiranje jasnih koraka i procedura za sve ključne aspekte poslovanja, kao što su upravljanje inventarom, upravljanje ljudskim resursima, prodaja i marketing, operativni procesi i sl. Standardizacija ovih procesa omogućuje dosljednost u svim franšiznim jedinicama, olakšava obuku i osigurava dosljedno iskustvo za kupce.
-
Brend identitet: Drugi ključni element koji treba standardizirati je brend identitet. To uključuje vizualni identitet, uključujući logotip, boje, fontove i ostale grafičke elemente. Brend identitet također obuhvaća ton komunikacije, vrijednosti brenda i način na koji se brend predstavlja prema kupcima. Standardizacija brend identiteta osigurava konzistentnost i prepoznatljivost brenda u svim franšiznim jedinicama.
-
Obuka i podrška: Treći ključni element koji treba standardizirati je obuka i podrška koja se pruža franšiznim partnerima. To uključuje razvoj detaljnih obrazovnih materijala, uputstava, treninga i priručnika kako bi se osigurala dosljedna obuka za sve franšizne partnere. Osim obuke, standardizirana podrška treba biti dostupna franšiznim partnerima u različitim aspektima poslovanja, kao što su marketing, operativna podrška i stručno znanje. Ovo osigurava da franšizni partneri imaju potrebne alate i resurse za uspješno vođenje franšizne jedinice.
Zaključak: Standardizacija ključnih elemenata poslovanja ključna je za uspješno franšiziranje. Poslovni procesi i postupci, brend identitet te obuka i podrška franšiznim partnerima trebaju biti standardizirani kako bi se osigurala dosljednost, prepoznatljivost brenda i uspješno vođenje franšiznih jedinica. Poduzetnici koji žele franšizirati svoje poslovanje trebaju pažljivo razmotriti ove elemente i osigurati da su standardizirani kako bi franšizni model bio uspješan i skalabilan. Uz pravilnu standardizaciju i podršku stručnjaka za franšizno poslovanje, moguće je ostvariti uspješno franšiziranje i rast poslovanja.
CFCG
Prije tri godine u Hrvatskoj je osnovana i konzultantska kuća specijalizirana za franšizno poslovanje CFCG (Colak Franchise Consulting Group). Posao joj je pomaganje mikro, malim i srednje velikim poduzetnicima u pretvaranju tržišnih koncepata u franšizni model poslovanja. „Nakon desetak godina poslovanja u Surfs&Fries franšizi, tijekom kojega je bilo i pogrešnih koraka, odlučili smo svoja znanja i stečena iskustva podijeliti s drugima i pomoći im tako da ne ponove pogreške koje smo mi napravili”, kaže Andrija Čolak, osnivač konzultantske tvrtke CFCG. U posljednje četiri godine ta konzultantska kuća pomogla je u razvoju četrdesetak franšiznih koncepata u našoj zemlji.