Franšiza i poslovni model

Franšiza ima jedinstveni poslovni model koji je drugačiji od drugih oblika poslovanja. U ovom blog postu ćemo istražiti kako franšiza funkcionira kao poslovni model i koje su ključne komponente franšiznog sustava.

Poslovni model franšize temelji se na suradnji između franšizora i franšizanta. Franšizor je vlasnik poslovnog koncepta i branda te pruža franšizantima pravo korištenja tog koncepta i branda u određenom području ili teritoriju.

Jedna od ključnih komponenti franšiznog poslovnog modela su prava i obveze obje strane. Franšizor pruža franšizantima pravo korištenja svojeg poslovnog koncepta, branda, zaštitnih znakova i intelektualnog vlasništva. Također, franšizor pruža obuku, podršku, marketinške strategije i upute za poslovanje. Franšizant, s druge strane, ima obvezu pridržavati se standarda i smjernica franšizora te plaćati franšiznu naknadu ili royalty.

Suradnja između franšizora i franšizanta ključna je za uspjeh franšiznog poslovanja. Franšizor pruža podršku franšizantima kroz obuku koja obuhvaća sve aspekte poslovanja, kao i kontinuiranu podršku u marketinškim aktivnostima, nabavi i operativnom vođenju posla. Franšizant je odgovoran za provođenje poslovnog koncepta, održavanje kvalitete proizvoda ili usluga te promociju branda na lokalnoj razini.

Prednosti franšiznog poslovnog modela su višestruke. Franšizanti imaju pristup provjerenom poslovnom konceptu, koji je već uspješan na tržištu. To smanjuje rizik od neuspjeha i olakšava početak poslovanja. Također, franšizanti imaju podršku franšizora, koji pruža stručnost, obuku i marketinšku podršku, što pomaže u ostvarivanju uspjeha.

Važno je napomenuti da franšiza nije pogodna za sve poduzetnike. Postoje određeni troškovi i obveze povezane s franšizom, poput franšizne naknade i ograničenja u autonomiji poslovanja. Međutim, za one koji cijene podršku, provjereni koncept i brand, franšiza može biti vrlo atraktivna opcija.

U zaključku, franšiza je poseban poslovni model koji omogućuje poduzetnicima da iskoriste provjereni poslovni koncept i brand, uz podršku franšizora. Franšizni model zahtijeva suradnju i pridržavanje standarda i smjernica franšizora. Upravo ta kombinacija prednosti i podrške čini franšizu privlačnim izborom za mnoge poduzetnike koji žele pokrenuti vlastiti posao.

O autoru:

Andrija Čolak

Andrija Čolak je ugledno ime u svijetu franšiza s više od 15 godina iskustva u industriji. Kao osnivač prepoznatljive franšize Surf'n'Fries, Andrija je svoje bogato iskustvo pretočio u niz prestižnih nagrada, uključujući NextGen nagradu koju je dobio 2015. godine od International Franchise Association, te priznanje za Franšiznu osobu godine 2022. u okviru Franchise Brand Leader Award.

Kroz svoj blog na CFCG (Colak Franchise Consulting Group) stranici, Andrija deli dragocjena saznanja i stručne savjete, pružajući čitaocima uvid u tajne uspešnog franšiznog poslovanja. Svoje obrazovanje je obogatio studijem marketing menadžmenta i marketing strategije na - Douglas College i BCIT u Kanadi. Dobrodošli u svijet franšizinga s Andrijom Čolakom, stručnjakom koji je svojim radom oblikovao industriju.

CFCG

Prije tri godine u Hrvatskoj je osnovana i konzultantska kuća specijalizirana za franšizno poslovanje CFCG (Colak Franchise Consulting Group). Posao joj je pomaganje mikro, malim i srednje velikim poduzetnicima u pretvaranju tržišnih koncepata u franšizni model poslovanja. „Nakon desetak godina poslovanja u Surfs&Fries franšizi, tijekom kojega je bilo i pogrešnih koraka, odlučili smo svoja znanja i stečena iskustva podijeliti s drugima i pomoći im tako da ne ponove pogreške koje smo mi napravili”, kaže Andrija Čolak, osnivač konzultantske tvrtke CFCG. U posljednje četiri godine ta konzultantska kuća pomogla je u razvoju četrdesetak franšiznih koncepata u našoj zemlji.

Možda će ti se svidjeti

Nove objave