Ali što točno franšiza predstavlja? Franšiza je prilika za poduzetnike da pokrenu vlastiti posao s minimalnim rizikom. Kada postanete franšizant, dobivate pristup već razvijenom poslovnom modelu, koji uključuje provjerene procese, upute i podršku franšizora. Na taj način, franšizant dobiva veću sigurnost u pokretanju vlastitog poslovanja, jer se oslanja na dokazan i uspješan koncept.
Kako franšiza funkcionira? Kada se odlučite za franšizu, vi kao franšizant preuzimate određene obveze i prava. Uz prava korištenja poslovnog koncepta i branda, franšizant također mora platiti franšiznu naknadu franšizoru. Ova naknada može biti jednokratna ili periodična, ovisno o dogovoru. Franšizant također obično plaća i određeni postotak svojih prihoda franšizoru kao dio royaltyja.
Prednosti franšize su mnogobrojne. Prvo, franšizant dobiva podršku franšizora, koji pruža obuku, marketinšku podršku, upute i stručnost. Ova podrška olakšava pokretanje posla i smanjuje rizik od neuspjeha. Drugo, franšiza dolazi s dokazanim poslovnim konceptom i brandom koji je već prepoznat na tržištu, što može rezultirati većom privlačnošću potrošača. Treće, franšizant ima priliku iskoristiti ekonomije razmjera koje proizlaze iz pripadnosti većem lancu franšize, što može dovesti do povoljnijih uvjeta nabave i bolje pregovaračke pozicije.
Sve u svemu, franšiza predstavlja priliku za poduzetnike da iskoriste provjeren poslovni koncept, podršku franšizora i već prepoznatljiv brand. To je model koji nudi veću sigurnost i smanjenje rizika u pokretanju vlastitog poslovanja. Ako ste poduzetnik koji želi iskoristiti prednosti već razvijenog poslovnog modela i branda, franšiza može biti idealna opcija za vas.
CFCG
Prije tri godine u Hrvatskoj je osnovana i konzultantska kuća specijalizirana za franšizno poslovanje CFCG (Colak Franchise Consulting Group). Posao joj je pomaganje mikro, malim i srednje velikim poduzetnicima u pretvaranju tržišnih koncepata u franšizni model poslovanja. „Nakon desetak godina poslovanja u Surfs&Fries franšizi, tijekom kojega je bilo i pogrešnih koraka, odlučili smo svoja znanja i stečena iskustva podijeliti s drugima i pomoći im tako da ne ponove pogreške koje smo mi napravili”, kaže Andrija Čolak, osnivač konzultantske tvrtke CFCG. U posljednje četiri godine ta konzultantska kuća pomogla je u razvoju četrdesetak franšiznih koncepata u našoj zemlji.