Što je franšiza?

Franšiza je inovativan poslovni model koji omogućuje poduzetnicima da iskoriste već etabliran i uspješan poslovni koncept drugog subjekta. U suštini, franšiza je ugovor između dviju strana - franšizora i franšizanta. Franšizor je nositelj poslovnog koncepta, dok franšizant koristi taj koncept i brand u svom vlastitom poslovanju.

Ali što točno franšiza predstavlja? Franšiza je prilika za poduzetnike da pokrenu vlastiti posao s minimalnim rizikom. Kada postanete franšizant, dobivate pristup već razvijenom poslovnom modelu, koji uključuje provjerene procese, upute i podršku franšizora. Na taj način, franšizant dobiva veću sigurnost u pokretanju vlastitog poslovanja, jer se oslanja na dokazan i uspješan koncept.

Kako franšiza funkcionira? Kada se odlučite za franšizu, vi kao franšizant preuzimate određene obveze i prava. Uz prava korištenja poslovnog koncepta i branda, franšizant također mora platiti franšiznu naknadu franšizoru. Ova naknada može biti jednokratna ili periodična, ovisno o dogovoru. Franšizant također obično plaća i određeni postotak svojih prihoda franšizoru kao dio royaltyja.

Prednosti franšize su mnogobrojne. Prvo, franšizant dobiva podršku franšizora, koji pruža obuku, marketinšku podršku, upute i stručnost. Ova podrška olakšava pokretanje posla i smanjuje rizik od neuspjeha. Drugo, franšiza dolazi s dokazanim poslovnim konceptom i brandom koji je već prepoznat na tržištu, što može rezultirati većom privlačnošću potrošača. Treće, franšizant ima priliku iskoristiti ekonomije razmjera koje proizlaze iz pripadnosti većem lancu franšize, što može dovesti do povoljnijih uvjeta nabave i bolje pregovaračke pozicije.

Sve u svemu, franšiza predstavlja priliku za poduzetnike da iskoriste provjeren poslovni koncept, podršku franšizora i već prepoznatljiv brand. To je model koji nudi veću sigurnost i smanjenje rizika u pokretanju vlastitog poslovanja. Ako ste poduzetnik koji želi iskoristiti prednosti već razvijenog poslovnog modela i branda, franšiza može biti idealna opcija za vas.

O autoru:

Andrija Čolak

Andrija Čolak je ugledno ime u svijetu franšiza s više od 15 godina iskustva u industriji. Kao osnivač prepoznatljive franšize Surf'n'Fries, Andrija je svoje bogato iskustvo pretočio u niz prestižnih nagrada, uključujući NextGen nagradu koju je dobio 2015. godine od International Franchise Association, te priznanje za Franšiznu osobu godine 2022. u okviru Franchise Brand Leader Award.

Kroz svoj blog na CFCG (Colak Franchise Consulting Group) stranici, Andrija deli dragocjena saznanja i stručne savjete, pružajući čitaocima uvid u tajne uspešnog franšiznog poslovanja. Svoje obrazovanje je obogatio studijem marketing menadžmenta i marketing strategije na - Douglas College i BCIT u Kanadi. Dobrodošli u svijet franšizinga s Andrijom Čolakom, stručnjakom koji je svojim radom oblikovao industriju.

CFCG

Prije tri godine u Hrvatskoj je osnovana i konzultantska kuća specijalizirana za franšizno poslovanje CFCG (Colak Franchise Consulting Group). Posao joj je pomaganje mikro, malim i srednje velikim poduzetnicima u pretvaranju tržišnih koncepata u franšizni model poslovanja. „Nakon desetak godina poslovanja u Surfs&Fries franšizi, tijekom kojega je bilo i pogrešnih koraka, odlučili smo svoja znanja i stečena iskustva podijeliti s drugima i pomoći im tako da ne ponove pogreške koje smo mi napravili”, kaže Andrija Čolak, osnivač konzultantske tvrtke CFCG. U posljednje četiri godine ta konzultantska kuća pomogla je u razvoju četrdesetak franšiznih koncepata u našoj zemlji.

Možda će ti se svidjeti

Nove objave