Manji troškovi i manja investicija
Za razliku od zaposlenika, franšizeri će Vam platiti ulazni tantijem te će Vam plaćati servisni tantijem kao dio Vaše franšize. Također, franšizer će napraviti investiciju s ciljem širenje Vašeg branda. Dakle, trošak otvaranja novih dućana Vašeg branda financirat će Vaši franšizeri. Također, ukoliko je Vaš koncept uspješan, franšizeri će Vam drage volje plaćati servisni tantijem svaki mjesec. Ključ je naravno u uspješnom konceptu te u dovoljno uloženog vremena i novca u kreiranje atraktivne franšizne prilike.
Jednostavniji management
Franšiza rješava jedan od najvećih problema u poslovanju – zapošljavanje radnika te njihovo managiranje i plaćanje. Franšizeri su odgovorni za dnevno operativno vođenje svojih franšiza po standardima Vašeg koncepta i u skladu s franšiznim ugovorom koji su s Vama potpisali. Obzirom da franšizeri ulažu svoj kapital nije im potreban management već se sami brinu oko svoje investicije, odnosno Vaše franšize. U konačnici, franšizna mreža treba vrlo jednostavan i povoljan management za vođenje franšiznog lanca.
Brzo širenje i rast
Jedna od najvećih prednosti franšiziranja je širenje Vašeg posla te puno brži rast nego da sami ulažete u Vlastito širenje. Franšiziranje se jednostavno svodi na repliciranje uspješnih modela i koncepata. Primjerice, s Master franšiznim modelima se možete vrlo brzo širiti na međunarodnoj razini. Što više rastete, to će Vaša organizacija biti financijski jača, a Vaš brand prepoznatljiviji.
Bolja penetracija tržišta
Franšizeri su vrlo često bolje povezani u lokalnoj zajednici gdje posluju te mogu puno lakše doći do, na primjer, najboljih lokacija ili poznanstava do kojih inače ne bi mogli doći. Također, franšizeri bolje razumiju područje u kojem posluju te će lakše prilagoditi poslovanje lokalnoj zajednici.
Međunarodni potencijal
Postati međunarodnim brandom nije jednostavno ukoliko ga gradite na tradicionalan način. Osim investicija poznanstava, ovu domenu poslovanja karakteriziraju i mnoge barijere poput jezika, kulturoloških razlika i slično. Međutim, daleko je jednostavnije postati međunarodnim brandom pomoću franšiznog modela te je vrlo uobičajeno postati internacionalni brand.
Koje vrste poslova se mogu franšizirati?
Trenutno u svijetu postoji obilje različitih kategorija franšize. Neke of najtipičnijih su restorani ili kocepti s hranom i pićem, koncepti maloprodaje, turističke usluge smještaja, financijske usluge, usluge čišćenja, agencije za nekretnine, proizvodne franšize, digitalne franšize itd. Drugim riječima, na tržištu je zastupljen više-manje svaki kocept koji je uspješan te koji se može replicirati i time graditi uspješan lanac.
Kako biste bili sigurni je li Vaš posao franšizabilan, postavite si sljedeća pitanja:
-
Imate li specifična znanja o Vašem poslu koja možete prenijeti na franšizere?
-
Je li Vaš posao operativno profitabilan? Ukoliko je, bi li franšizer mogao vratiti investiciju u roku od 5 godina?
-
Možete li sistematizirati Vaš posao?
-
Može li Vaš posao biti međunarodno repliciran?
-
Jeste li spremni pomoći drugima da uspiju?
Sve vezano uz franšiziranje, franšizni konzalting, općenito bilo koju vrstu franšiza slobodno nas kontaktirajte kao i za besplatnu evaluaciju Vašeg koncepta
CFCG
Prije tri godine u Hrvatskoj je osnovana i konzultantska kuća specijalizirana za franšizno poslovanje CFCG (Colak Franchise Consulting Group). Posao joj je pomaganje mikro, malim i srednje velikim poduzetnicima u pretvaranju tržišnih koncepata u franšizni model poslovanja. „Nakon desetak godina poslovanja u Surfs&Fries franšizi, tijekom kojega je bilo i pogrešnih koraka, odlučili smo svoja znanja i stečena iskustva podijeliti s drugima i pomoći im tako da ne ponove pogreške koje smo mi napravili”, kaže Andrija Čolak, osnivač konzultantske tvrtke CFCG. U posljednje četiri godine ta konzultantska kuća pomogla je u razvoju četrdesetak franšiznih koncepata u našoj zemlji.